Jak założyć sklep internetowy?

| 9 lipca 2016

Współczesny rynek pracy odnotowuje z roku na rok coraz większy wzrost biznesów prowadzonych przez osoby, które dotychczas niekoniecznie były związane z handlem. Przedsiębiorcami stają się ludzie młodzi, którzy cenią niezależność i mają pomysł na życie, matki wychowujące dzieci czy pracownicy korporacji, których nudzi stereotyp działania. Coraz prężniej rozwija się e-biznes, dzięki któremu można docierać do większej liczby odbiorców. Sprzedaż w Internecie staje się prosta, każdy ma dostęp do narzędzi ułatwiających takie przedsięwzięcia. Do handlowania on-line nie jest niezbędna profesjonalna wiedza, czy praktyka. Nawet osoba bez doświadczenia jest w stanie działać tak, by osiągać zyski. Do stworzenia sklepu internetowego wystarczy 5 kroków.

Produkt

Powinien być na pierwszym miejscu, bo od niego zależy powodzenie biznesu. Często pomysł wymuszany jest przez innych. Największe marki tworzyły coś, co przydał o się innym. Oprócz dostosowania produktu do potrzeb klienta warto dbać o to, by asortyment był unikalny i niebanalny. Jeśli trafimy w gusta odbiorców uda się osiągać zyski. Jeśli mamy produkt, można tworzyć sklep.

Wygląd i wrażenie

Profesjonalna strona i wygląd sklepu to podstawa w e-commerce. Mało kto zainteresuje się nawet najlepszym towarem w mało atrakcyjnym miejscu. Obecnie dostępne są gotowe szablony, ale może warto zaprojektować cos niepowtarzalnego? Decyzja zostaje do podjęcia przez każdego indywidualnie. Na uwagę zasługuje też odpowiednio prosta obsługa e-sklepu, konfiguracja płatności, dostawy, połączenie z innymi platformami i np. portalami społecznościowymi – pomysłów na udogodnienia jest sporo. Warto, by projektem zajęłaby się profesjonalne firmy – efekt będzie lepszy. Poza tym firma zajmie się także obsługą magazynu, co dla początkujących stanowi problem i wyzwanie.

Oprogramowanie

Będzie służyło dłużej, więc warto zatrzymać się w tym punkcie na dłużej. Jak już wspomniano wybór jest wśród darmowego, płatnego i indywidualnego. Zwróćmy uwagę na funkcjonalność, niezbędną w sklepie. Warto kilka wybranych przetestować i pytać u profesjonalistów o zmiany i całkowity koszt wdrożenia. Równie ważny jest, oprócz estetyki i użyteczności, także panel administracyjny i integracja z dostawcami chociażby. Bardzo duże znaczenie ma wybór nazwy sklepu – ma być krótka, łatwa do zapamiętania i w pełni oddająca charakter firmy.

Formalności

W e-biznesie nie da nie uniknąć się formalności związanych z zakładaniem działalności gospodarczej. Na szczęście wszystko odbywa się dziś szybko i nie wymaga zbyt dużo czasu. Wystarczy zgłosić ten fakt w urzędzie miasta/giny, a dalej (do ZUS i US) wpada się dosłownie na chwilę. Konieczne będzie także konto firmowe i pieczątki.

Po pierwszych sukcesach należy zastanowić się nad dalszymi działaniami marketingowymi, których celem będzie pozyskiwanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.

O Autorze:

×

Możliwość komentowania została wyłączona